סאגת הסמינרים באלעד • חבר המועצה ברדוגו: "18 בנות טרם שובצו"

    דוד לזר No Comments on סאגת הסמינרים באלעד • חבר המועצה ברדוגו: "18 בנות טרם שובצו"
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים ועדיין סאגת הסמינרים בעיר אלעד טרם הגיע לסיומה, הבוקר (רביעי) סיפר משה ברדוגו חבר מועצת העיר אלעד, נציג 'מרביצי תורה' כי עדיין 18 בנות לא שובצו לסמינרים.

    "בשיחה הקודמת שלי כאן ב'קול חי' היו 37 בנות שלא היה להם סמינר, כיום עדיין ישנם עוד 18 בנות שטרם שובצו, והלימודים מתחילים כבר ביום ראשון הקרוב".

    "שני התיכונים עשו שיבוץ כפי שבית המשפט חייב אותם, שאר הבנות העירייה שיבצה, וכאמור נשארו עוד 18 בנות שללא שום סיבה עניינית – לא יתקבלו עדיין לשום סמינר, רובן ספרדיות, רוב מוחלט".

    "עד אמש בצהרים הכל עבד בתיאום מול המוסדות וההוראה שלנו הייתה לעשות הכל בתיאום ובהסכמה עם המוסדות, ולצערי היות ונשארו בנות בחוץ צריך לפעול, מדובר בבנות שאני ערב עליהם בערבות גמורה שהן מתאימות, עשיתי עליהן עבודת תחקיר, אני מכיר את המשפחות והייתי בקשר עם חלק מהמורות שלהן".

    לדברי ברדוגו, "יש תיכונים ספרדים שהם המשך של בתי הספר 'בית מרגלית', ויש תיכונים שהם המשך למוסדות של החינוך העצמאי, ואותן בנות למדו בחינוך העצמאי, וגם אם הן ירצו להשתבץ בסמינרים האחרים לא בטוח שיש להן מקום".

    אותן בנות משתייכות לקהילת 'מרביצי תורה' באלעד בהנהגתו של הגר"י הדס. ברובן הן מעדות המזרח אולם מתחנכות בבתי ספר של החינוך העצמאי, "לא קיבלנו הוראה מגדולי ישראל לפתוח בתי ספר לספרדים. ההוראה שקיבלנו היא שהבנים ילמדו בחיידרים שאנחנו הקמנו והבנות ילמדו יחד בבתי הספר של החינוך העצמאי", סיפר ברדוגו.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות